Master Wirtschaft International Vollzeit in Deutschland 🎓 - 6 Studiengänge

Wirtschaft International
Anzeige

Kurzinformationen zu den Studiengängen

Hochschule Fresenius Industrial Engineering and International Management

Der Masterstudiengang Industrial Engineering and International Management behandelt unterschiedliche Aspekte der Industrie 4.0 und qualifiziert Studierende dazu, Herausforderungen in diesem Kontext kompetent zu meistern.

Der Studiengang eignet sich für Personen, die bereits ein Bachelor-Studium im Bereich Ingenieurwesen, Wirtschaftsingenieurwesen oder einer inhaltlich verwandten Fachrichtung im MINT-Bereich absolviert haben und sich nun für die Ausübung einer höheren beruflichen Position interessieren. Absolvierende sind u.a. dazu in der Lage, Aufgaben auf Führungsebene zu übernehmen und in nationalen oder internationalen Unternehmen mit internationalen und interdisziplinären Teams tätig zu werden.

Die Inhalte des Studiengangs stammen aus den Bereichen Industrial Engineering Tools and Processes, Engineering and Sustainability, International Management sowie Financial Management. Als Schwerpunkte können Studierende die Bereiche Digital Industry and Smart Production oder Data Science and Machine Learning wählen.

Hochschule Heilbronn International Business & Intercultural Management

The Master programme in International Business & Intercultural Management provides students with know-how and soft skills about the global business environment. In doing so, the Master focuses on international management of organisations and companies. Moreover, the programme puts an emphasis on aspects of sustainability regarding leadership and economics.

Intended for students holding a Bachelor’s degree in a business-related subject, the Master prepares students for a career in international companies. Graduates are able to respond to challenges and responsibilities in a diverse business environment.

The curriculum is based on an introductory phase with modules such as Research Methods, Business Environment and International Studies. Furthermore, the Master deepens knowledge in Business Managing with a regional focus on Asia, Pacific, Arab or Europe.

Hochschule Fresenius International Business Management

Der englischsprachige Masterstudiengang International Business Management bereitet Studierende auf die Arbeit in international agierenden Unternehmen vor und vermittelt ein detailliertes und ganzheitliches Verständnis wirtschaftlicher Zusammenhänge, globaler Prozesse und internationaler Richtlinien.

AbsolventInnen sind aufgrund ihrer umfassenden Ausbildung sehr gefragt am nationalen wie internationeln Arbeitsmarkt und können beispielsweise im Global Supply Chain Management, im International Key Account Management, im International Business Consulting & Development oder im Auditing of International Companies tätig werden.

Das Curriculum des Masterstudiengangs beinhaltet etwa folgende Inhalte: International Economics and International Management, International Marketing & Sales, Strategic Management, International Relations, Judgment and Decision Making, Data Science for Business oder Sustainability Management and CSR in a Global Context. Im Laufe des Programms können Studierende auch ein Auslandssemester absolvieren.

Hochschule Fresenius International Management

The Master’s program in International Management (M.A.) offers a broad portfolio of economic and management skills as well as important intercultural and interdisciplinary knowledge. The programme teaches in-depth knowledge of the industry with intercultural leadership skills, an understanding of organizational processes, and the ability to think economically, dynamically and based on solutions.

This English-language program is right for everyone with a Bachelor’s degree in a non-business field who wishes to gain additional economic expertise or switch to a management career. Graduates have the wide-ranging expertise and business skills required to assume a management role with a global company.

The curriculum addresses subjects such as Management essentials in a global context, Interdisciplinary project management, Economic thinking, Finance for non-finance managers as well as various electives to pursue personal interests.

Hochschule Heilbronn - Campus Künzelsau - Reinhold-Würth-Hochschule International Marketing and Communication

Der Masterstudiengang International Marketing and Communication dient der Internationalisierung und Professionalisierung in Marketing und Vertrieb sowie dem Aufbau von Management- und Führungskompetenzen. Der Studiengang verbindet inhaltliche Lehrveranstaltungen mit praxisnahen Fallstudien sowie Exkursionen.

Das Masterstudium richtet sich in erster Linie an AbsolventInnen wirtschaftswissenschaftlicher Studienrichtungen. Da der Master inhaltlich breit aufgestellt ist,
sind die anschließenden Berufsfelder ebenso flexibel und beinhalten beispielsweise Führungspositionen im internationalen Marketing und Medienbereich.

Im Mittelpunkt des Studienkonzeptes stehen Inhalte wie International Marketing Management, International Sales Management, Media and Communication Skills, Economic and Legal Framework sowie Business Planning. Die abschließende Masterthesis wird in Kooperation mit einem Unternehmen als Projektarbeit verfasst.

Saarland University, Europa-Institut, Sektion Wirtschaftswissenschaft MBA "European Management" - Managing with(in) Europe

The Master of Business Administration European Management – Managing with(in) Europe covers the topic European integration and its political, legal, economic and cultural elements. Furthermore, the Master provides students with knowledge to manage companies within Europe.

The degree course is designed for students holding a Bachelor’s degree and with at least one year of relevant work experience. After graduation, students are qualified to work in management and leadership positions on a European and global level.

The study programme consists of subjects such as International Management, European Law, Economics and Politics, International Accounting, Marketing and Management, Operations Management, Consumer Behaviour as well as Retailing and Human Capital Management.